نمایندگی فیوز SIMENS

شما عزیزان باید تجهیزات برقی خود را از نمایندگی فیوز siemens تهیه کنید تا در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید.استفاده از محصولات فیک سبب می شود که بعد از مدت کوتاهی مجبور به هزینه دوباره شوید.

نمایندگی فیوز siemens یا همان فیوز مینیاتوری فیوزز هایی می باشند که در مقابل تحمل جریان اولیه و اضافه بار حساس بوده و که موجب قطعی فیوز می شود.بر روی فیوز siemens دو نوع جریان وجود دارد:

یکی جریان نامی می باشد که حداکثر جریان قابل حمل کلید است و اگر جریانی بیش از این جریان از آن عبور می کنند و کلید مدار را قطع خواهند کرد. یک جریان بزرگ همانند جریان 600 یا 10000 می باشند. این ها را به جریان هایی می گویند که به صورت لحظه ای هم شناخته می‌شود و به جریانی می گویند که در کمتر از یک ثانیه کلید توان تحمل آن را خواهند داشت.

این فیوز ها دارای تیپ های مختلفی می باشند که در نمایندگی فیوز siemens به فروش می رسند.حال که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

فیوز تیپ z: تند کار ترین نوع فیوز های زیمنس مینیاتوری است.حساسیت این نوع فیوز ها هم برای جریان نامی و هم برای جریان لحظه ای از بقیه تیپ ها بیشتر می باشد و همچنین سرعت قطع بسیار بالایی خواهد داشت.حال این نوع کلیدها برای مدارات الکترونیکی با حساسیت بسیار بالا استفاده می گردد.

فیوز تیپ B: این نوع کلیدها از جمله فیوز تندکار هستند که پس از تیپ z  سریعترین نوع فیوز می نیاتوری است.

فیوز تیپ C: این فیوز ها معمولا برای راه اندازی موتورهایی که در جریان راه اندازی بالایی ندارند مانند پمپ های آب خانگی استفاده می‌شوند.

فیوز تیپ K: این فیوز ها معمولا در مقابل اضافه بار حساسیت بسیار زیادی دارند که در مدارات قدرت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به همین منظور برای موتورهای زیر بار توصیه می‌شوند.

فیوز تیپD : این فیوز ها برای موتورهایی که جریان راه اندازی بالایی استفاده می کنند و تحمل جریان لحظه ای معادل 10 تا 14 برابر جریان نامی خود را خواهند داشت.

نکته ای که وجود دارد این است که در بعضی مقاله ها ممکن است به جای کلمه فیوز مینیاتوری از کلمه کلی مینیاتوری استفاده کنند. این قضیه به این علت می باشد که فیوز یک تجهیز حفاظتی می باشد که ذوب می‌شود اما مینیاتوری یک بار مصرف نمی‌باشد و باید به آن کلید بگویند.

فیوز کاردی (5)

فیوز استوانه ای (5)

قیمت فیوز زیمنس

با توجه کردن به نوسانات  فیوز مینیاتوری زیمنس به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مربوطه در این قسمت ارتباط پیدا کنید و یا به جهت دسترسی به اطلاعات فنی بیشتر می توانید به وب سایت ما در الکترو بینش مراجعه فرمایید یا با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند و شما را راهنمایی کنند.

در حقیقت اگر بخواهیم به طور ساده بگوییم،فیوز مینیاتوری زیمنس یک وسیله حفاظتی می باشد که در تجهیزات و مدارات الکتریکی به کار گرفته می شود تا در مواقعی که جریانی خیلی بیشتر از حد انتظار از وسیله عبور می کند مدار قطع شود تا دیگر تجهیزات آسیب نبینند.

زمانی که شما عزیزان از نمایندگی فیوزsiemens خرید کنید می توانید اطلاعات را به شکل درست از کارشناسان آن دریافت کنید. فیوز زیمنس از دو مکانیزم برای عملکرد خود استفاده می کند.عملکرد بیمتالی به منظور حفاظت کردن بار اضافه و عملکرد مغناطیسی به منظور حفاظت از اتصال کوتاه می باشد.

به منظور دیگر، تشخیص دادن جریان اضافه بار به عهده یک فلز بیمتال می باشد که از طریق عبور دادن جریان مدات دار بیش از حد جریان نامی گرم می شود و بر اثر خم شدن سبب عمل کنتاکت فیوز مینیاتوری زیمنس شده و قطع مدار می گردد.

علاوه بر آن جریان اتصال کوتاه به عنوان سیم پیچ که دارای تعداد دور کم و قطر زیاد است به شکل مغناطیسی تشخیص داده می شود و سبب عملکرد فیوز مینیاتوری زیمنس می شود.

کلید مینیاتوری زیمنس از نظر کاربرد به تیپ های B روشنایی، C موتوری، D ترانسفورماتوری، K قدرت، Z بسیار حساس تقسیم می گردد.

فیوز مینیاتوری زیمنس نوع C

در نمایندگی فیوزsiemens ، کلید مینیاتوری زیمنس نوع C کاربرد بسیار زیادی دارند. این فیوز ها معمولا در جریان اضافه بار بین 5 تا 10 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تیپ B بیشتر است. این فیوز ها به فیوز مینیاتوری کندکار معروف هستند.

معرفی برخی از فیوز های مینیاتوری زیمنس نوع B

شما عزیزان می توانید تمامی این فیوز ها را از نمایندگی فیوزsiemens   تامین کنید.یکی از انواع این کلید ها کلید نوع B می باشد که معمولا در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد خواهند دارند. این کلیدها معمولا در جریان اضافه بار بین 3 تا 5 برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می کنند که حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف هستند.

فیوز مینیاتوری زیمنس نوع K قدرت

کلید مینیاتوری زیمنس نوع K برای حفاظت در مدارات قدرت، ترانسفورماتور و موترها استفاده می گردد. در مدل  از کلید مینیاتوزی زیمنس حد جریان برای قطع در موارد اضافه بار کمتر از سایر کلید ها می باشد و در زمان به وجود آمدن اضافه بار مدار را سریعتر قطع خواهد کرد اما در موارد اتصال کوتاه منحنی قطع این نوع کلیدها بین تیپ D و C است.

فیوز مینیاتوری زیمنس نوع D ترانسقورماتوری

کلید مینیاتوری زیمنس نوع D برای مصارف صنعتی خاصیی همانند مولد های اشعه ایکس X-Ray و یا ترانسفورماتورها ) استفاده می گردد. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 10 تا 20 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع خواهند کرد و زمان قطعشان از همه تیپها بیشتر می باشد.انواع مختلف این فیوز ها در نمایندگی فیوزsiemens عرضه می شود.

فیوز مینیاتوری زیمنس نوع Z بسیار حساس

این نوع از کلید مینیاتوری زیمنس زمانی که جریان عبوری از جریان نامی بیشتر می شود در یک مدت زمان مشخص که از همه تیپها کمتر می باشد مطابق با منحنی قطع ، فرمان قطع را صادر خواهد کرد. حساسیت این نوع از فیوز ها هم در زمان اضافه بار و هم اتصال کوتاه از تمامی تیپهای دیگر بیشتر می باشد و فقط در صورت به وجود آمدن خطا مدار را سریعتر قطع خواهند کرد.

پس در نتیجه کاربرد این نوع فیوز مینیاتوری زیمنس در مدارات با حساسیت بسیار زیاد است. بهتر است بدانید که زمان قطع شدن این تیپها به ترتیب  از سریعترین به کند ترین به ترتیب  Z و B و C و D می باشد.

سخن آخر

با توجه به تنوعی که در فیوز زیمنس وجود دارد،شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید این محصول با کارشناسان ما در مجموعه الکتروبینش که یکی از نمایندگی فیوز siemens می باشد تماس حاصل فرمایید.ما منتظر شنیدن صدای شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *